fredag 18 januari 2013

Intro



Vem skulle inte vilja bli ihågkommen på detta sätt? Vem var denna man? Vad gjorde han? Varför var han känd? Detta är frågor som jag hoppas ska besvaras av innehållet i denna blogg. Jag kommer en tid framöver att successivt bygga på innehållet för att fösöka ge en bild av honom och hans närmaste omgivning.

Jag stötte på mannen, som var broder till en av mina anmödrar, vid min släktforskning och kunde inte undgå att fascineras av det jag hittade. Jag tänkte i denna form sammanställa vad jag funnit. Dessutom när jag en förhoppning att komma i kontakt med andra som kan ge bidrag till min kartläggning.

Vad gäller källor och hantering av dessa kommer jag att återkomma till dessa i ett sammanhang senare. Ibland kommer det säkert att framgå av sammanhanget. Det kommer väl inte som någon större överraskning om jag avslöjar att mycket går att nå via nätet, ibland via digitaliserade databaser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar